PDA

Bekijk Volledige Versie : USB op standaard radio

RobTWo
15 februari 2007, 11:38
In mijn 156 SW (2003) zit een standaard radio/cd-speler met CDC-wisselaar aansluiting. Ik zou daar graag een USB-aansluiting op willen maken en nu wil het geval dat er zoiets te krijgen is. Bij Blaupunkt levert men deze interface (http://www.blaupunkt.com/nl/7607545500_main.asp), maar de technische dienst van Blaupunkt zegt dat bij voorgemonteerde autoradio's de autofabrikant nog wel eens eigen software op de radio zet. Daardoor zou het kunnen dat het niet werkt. Weet er iemand misschien of de Alfa 156 High autoradio (http://www.blaupunkt.com/de/7640378316_main.asp) aangepaste software heeft?

Ik zie nooit iets eigens voor Alfa Romeo in het display, en de aansluitingen zijn gewoon standaard voor de CDC-A03, CDC-A08 en IDC-A09.

florist
17 februari 2007, 11:13
Als je bij "technische gegevens" kijkt staat daar dat hij geschikt is voor blaupunkt aftermarket toestellen, en niet voor "toestellen uit het gamma van originele toestellen".
Ik neem aan dat ze daarmee fabrieks-af radio's bedoelen.

Ik ga er dus vanuit dat dit niet op je fabrieks-radio past.

Heb ook een linkje gevonden voor een iets andere kabel (zonder bluetooth) van blaupunkt op www.bluespot.co.uk/stock/ipod_cable.asp (http://www.bluespot.co.uk/stock/ipod_cable.asp) en daar staat ook expliciet bij dat die "not compatible with blaupunkt factory-fitted radios" is.

groeten Floris

RobTWo
28 februari 2007, 12:54
Een update voor een ieder die geïnteresseerd is. De Bluetooth/USB 2.0 interface kan aangesloten worden op de "standaard" Alfa 156 high radio van Blaupunkt die in de modellen na 2002 geleverd is. :cheer: Niet alle mogelijke functies (denk aan cdc-tekst) zijn beschikbaar, maar een usb-stick of een gewone MP3-speler kan als een soort cd-wisselaar aangesloten worden. :cheers:

Ik rijd nu dus rond met 14 GB aan MP3's die continue beschikbaar zijn. :stuur: Dat is ook goed voor het grote waar luister ik naar topic. :metal:

gvl
28 februari 2007, 17:53
En is ie ook geschikt voor de standaard alfa 159 radio? Wat kost deze adapter?

RobTWo
28 februari 2007, 18:08
Van welk merk is de radio in de 159? Ik kom hem niet tegen op de site van Blaupunkt (http://www.blaupunkt.com/de/orig_equip_101.asp).

gvl
28 februari 2007, 18:48
Het is ook een blaupunkt, het klopt dat ie niet op de site van blaupunkt staat.

RobTWo
28 februari 2007, 19:29
De adapter maakt gebruik van de cd-wisselaar aansluiting. Ik ben ervan uitgegaan dat de gewone radio van de 156 een gewone, zonder voor Alfa Romeo hergeprogrammeerde software, Blaupunkt is. Ik zag in het display geen Alfa Romeo, of andere aangepaste dingen. Dat is namelijk waar het om hangt. Ik weet zo niet even hoe de radio van de 159 eruit ziet en werkt. Als hij geschikt is voor de CDC-A08, CDC-A03 en de IDC-A09 wisselaars en geen vermoedelijk niet voor Alfa Romeo aangepaste software heeft, zou het moeten werken. Als ik je dashboard in je garage bekijk, denk ik ook dat de kans vrij groot is.

Het is wel zo: "resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst". Ik heb gewoon de gok gewaagd.

De interface kostte ongeveer € 140. Maar daarvoor is-ie wel "prik en speel".

dr.trimble
14 augustus 2007, 23:39
De adapter maakt gebruik van de cd-wisselaar aansluiting. Ik ben ervan uitgegaan dat de gewone radio van de 156 een gewone, zonder voor Alfa Romeo hergeprogrammeerde software, Blaupunkt is. Ik zag in het display geen Alfa Romeo, of andere aangepaste dingen. Dat is namelijk waar het om hangt. Ik weet zo niet even hoe de radio van de 159 eruit ziet en werkt. Als hij geschikt is voor de CDC-A08, CDC-A03 en de IDC-A09 wisselaars en geen vermoedelijk niet voor Alfa Romeo aangepaste software heeft, zou het moeten werken. Als ik je dashboard in je garage bekijk, denk ik ook dat de kans vrij groot is.

Het is wel zo: "resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst". Ik heb gewoon de gok gewaagd.

De interface kostte ongeveer € 140. Maar daarvoor is-ie wel "prik en speel".

Hoi Rob,

heb jij de radio/cd of de radio/navigatie?

Ikzelf heb de radio/navigatie en had graag geweten of het hiermee zou werken vooraleer ik hem aanschaf.
Ben je er verder nog tevreden over?

mvg
yves

RobTWo
14 augustus 2007, 23:50
Yves, ik heb gewoon de radio/cd. Die is van Blaupunkt en ik dacht dat de navigatie dat ook was. Of het dan ook werkt weet ik niet.

Ik gebruik de Bluetooth carkit van de adapter niet, omdat ik al een gewone carkit heb en de adapter daarvoor dezelfde ingang nodig heeft als de stuurwielbediening.

Het is verder een redelijk beperkt apparaat, maar het bevalt me wel goed. Voor mijn vakantie heb ik gewoon 4 goedkope 1GB USB sticks gevuld met MP3-muziek, zodat ik als het ware 4 verschillende CD-wisselaars aan kan sluiten.

dr.trimble
15 augustus 2007, 00:02
Ik gebruik de Bluetooth carkit van de adapter niet, omdat ik al een gewone carkit heb en de adapter daarvoor dezelfde ingang nodig heeft als de stuurwielbediening.

dus als ik het goed begrijpt kun je de stuurbediening niet meer gebruiken als je de carkitmogelijkheid van de blaupunkt adapter benut. Das dan ook een hele tekortkoming.

RobTWo
15 augustus 2007, 00:42
Klopt, is hetzelfde stekkertje/ingang. Ik merk het niet als tekortkoming, daar ik een andere, mijn telefoon opladende carkit heb. Zie ook e.e.a. in mijn showroom (http://robtwo.alfashowroom.eu/)

Hans156
2 september 2007, 13:50
Naar zo'n USB-aansluiting ben ik ook op zoek! Hoe bevalt het? En zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben? In mijn Alfa 156 (06/2003) zit ook een af-fabriek radio van Blaupunkt (de high-versie).

Zijn er behalve deze interface nog andere mogelijkheden om MP3tjes af te spelen met deze radio, door bijvoorbeeld een wisselaar aan te sluiten die wel MP3 leest, of kan dat helemaal niet?

Groet, Hans156

wolly
13 februari 2008, 21:43
Weet iemand hier inmiddels meer over ??

Groet
Rob

RobTWo
14 februari 2008, 09:42
Ik heb indertijd flink rondgekeken naar de mogelijkheden. Het alternatief is een MP3-speler aansluiten m.b.v. de koptelefoonuitgang. Dat vond ik niet mooi en zoals ik 't nu heb, kan ik gewoon een paar goedkope USB-sticks van 1 GB met ongeveer 10 cd-tjes per stick meenemen en die als soort wisselaar gebruiken.

guush
10 september 2008, 22:04
op een duits forum heb ik gelezen dat het mogelijk moet zijn om zowel de stuurwielbediening als de bluetooth functionaliteit van de blaupunkt interface beiden aan te sluiten. Gewoon door gebruik te maken van een Y-kabel, wat er op neer komt dat alles gewoon parallel staat. Deze kabels met pluggen zijn ook wel in de winkel/internet te krijgen, maar ik zou ze gewoon aanelkaar "knopen"... Waarschijnlijk ga ik ook voor deze oplossing, dan laat ik het even weten of het werkt, maar eerst nog even op de 156 zelf wachten!

JTS SW
25 oktober 2008, 15:24
Na lang nadenken over de mogelijkheden en bijna een andere radio gekocht te hebben, heb ik ook maar de Blaupunkt bleutooth USB interface besteld. Ik ben benieuwd hoe het werkt! Ik ga de draden voor de stuurwielbediening (de groene stekker) en die van de interface samen op die stekker aansluiten en kijken hoe dat werkt. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het functioneert!

JTS SW
31 oktober 2008, 16:26
Ik heb de Blaupunkt Bluetooth USB interface intussen in huis en het goede nieuws is dat het net als bij RobTwo lijkt te werken. Ik kan de CD wisselaar kiezen en de muziek speelt. Probleem is helaas dat ik alleen andere CD's kan kiezen, niet een volgend nummer per CD. Dat valt me wel wat tegen, zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben, en is er een oplossing voor?
Bij voorbaat dank!

Daniel