PDA

Bekijk Volledige Versie : 166 2.4 jtd tik / vermogen verlies

LunaToushi
8 juli 2013, 18:50
Geachte Leden,

Mijn moeder haar 166 heeft sinds kort een tik tijdens het lopen. Dyname pully vervangen en multiriem spanner lager vervangen nou is het zoemen en tikken weg tijdens het lopen van de motor en het optrekken.

Nou tikt hij alleen nog smorgens even na het starten. En na een paar seconden 5-25 is het weg. Ik heb de auto een week mee gehad, niet mee gemaakt. Mijn moeder heeft het bijna elke dag.
Nou ik kan dus niet vinden waar deze vandaan komt, als hij tikt en je geeft gas word het niet erger of sneller, het gaat ook niet weg.

Nou word het de laatste tijd erger en hij begint tijdens het rijden nu ook in te houden.
Iemand enig idee?

Kleine dingen die ik even vlug kan testen.

PS: EGR is al afgedopt. Tijd geleden 2 kapotte turbo slangen gehad beide vervangen.

gerard166
9 juli 2013, 22:42
Wat is de leeftijd en type van de 166?

LunaToushi
10 juli 2013, 05:57
Bj 2002 en 302dkm gelopen. 6bak hand geschakeld.

Inhouden / vermogensverlies bij voet stil op dezelfde plek op het gaspedaal om constante snelheid te rijden of bij gebruik van cruise control.

Uitgelezen.

2 storingen
1. Ivm egr (afgedopt)
2. Fan 1 (nog niet verder in gekeken)

---------- Post Merged at 06:57 ---------- Previous Post was at 06:53 ----------

Ben nog vergeten:

Met vermogensverlies bedoel ik dat tijdens die constante snelheid lijkt het of de auto elke keer een duwtje van voren krijgt.
Te vergelijken met dat de wind ineens vol op je voorruit blaast terwijl je rijd en dan ineens weer verdwijnt.

gerard166
10 juli 2013, 19:41
Vermogens verlies heeft waarschijnlijk iets met de turbo druk te doen. Dit kan ook het tikken veroorzaken.
De auto onder het rijden actief uitlezen kan je diagnose stellen of de turbo nog goed werkt.
Ook kan de slang aan de inlaat zijde loshalen en de speling op de turbine as controleren.

Gio Cabrito
11 juli 2013, 21:27
Wat Gerard schrijft is aannemelijk, als de turbo tikt is die zeker R.I.P. Fluit de turbo zo ja dan is die aan het begeven.