PDA

Bekijk Volledige Versie : AUX-ingang op radio gebruiken?

Purcell2510
27 juni 2007, 19:11
Ik ben al enige tijd bezig het geluid van mijn navigatiesysteem via mijn autospeakers van mijn 159 te laten lopen.

Het blauwe mini-ISO verloopstekkertje voor Blauwpunkt radio's past inderdaad perfect op de AUX-ingang (eigenlijk ingang voor CD-wisselaar), maar helaas - geen enkel geluid.... :ehm:

Is het iemand gelukt om de AUX-ingang normaal als AUX te gebruiken???(Het gaat overigens om een van de "vroege" radio's met MP3 logo en in staat om MP3 CD's af te spelen.)

casawinters
27 juni 2007, 20:29
Ja, dat is me gelukt met een iPod, maar het idee is hetzelfde. Je moet alleen het gele stekkertje hebben ipv de blauwe. Zie de topic over Ipod Kit 159. Succes !

Nav het bericht van Eggbird (dank je!) zelf aan het klussen geslagen: het bleek simpeler dan ik dacht. Je kunt je mp3 speler gewoon aansluiten op de drie buitenste contacten van de gele stekker op je radio.Massa in het midden en daarboven en daaronder het signaal voor links en rechts. Op de radio staat het exact aangegeven.Je kunt de ipod natuurlijk niet met de radio bedienen, maar als ik naar de berichten op het forum kijk, is dat toch geen ideale oplossing. Ik heb een afstandbediening met een kabeltje aangesloten.

Purcell2510
27 juni 2007, 20:36
Bedankt, ik ga het proberen! Zeer benieuwd...

comic
4 juli 2007, 20:36
Ja, dat is me gelukt met een iPod, maar het idee is hetzelfde. Je moet alleen het gele stekkertje hebben ipv de blauwe. Zie de topic over Ipod Kit 159. Succes !

Nav het bericht van Eggbird (dank je!) zelf aan het klussen geslagen: het bleek simpeler dan ik dacht. Je kunt je mp3 speler gewoon aansluiten op de drie buitenste contacten van de gele stekker op je radio.Massa in het midden en daarboven en daaronder het signaal voor links en rechts. Op de radio staat het exact aangegeven.Je kunt de ipod natuurlijk niet met de radio bedienen, maar als ik naar de berichten op het forum kijk, is dat toch geen ideale oplossing. Ik heb een afstandbediening met een kabeltje aangesloten.

Als je op die manier een mp3 speler aansluit, hoe werkt het dan verder? Schakelt de radio over naar mp3 geluid als je de speler aanzet of moet je de cd kiezen, enz?

Ik wil een tomtom go 910 aansluiten en zoek een mogelijkheid om de tomtom de radio te laten onderbreken voor navigatie en telefoon. Iemand een idee? Ook de FM dock van tomtom lost dat niet op want dan kan ik dus niet naar een radiouitzending luisteren . . .

Olaf
4 juli 2007, 20:51
Als je de AUX ingang gebruikt voor TT of voor een PDA, IPOD, moet je een tweede keer op CD drukken op het radiofront. Daarmee wordt dan de AUX ingang actief (Als er geen CD in zit kom je direct op aux). Je moet dus zelf over schakelen via de radio naar de juiste bron. Zo loopt mijn Igo over de radio. MP3 speel ik af via de windows mediaspeler op de PDA.
Geluidsniveau gaat mee met je snelheid (als je dat hebt ingesteld) en ook de verkeersberichten komen gewoon door. Als je dus radio of CD luisterd en een opdracht krijgt "ga over 100 meter links af" via de TT / IGO, dan komt die niet door op de radio.
Mini-ISO stekkers kun je los halen bij een auto audiozaak. Let wel dat je afgeschermde kabel gebruikt (oud koptelefoonsnoer).
Eventueel kun je het proberen om de stekkers met een klein tangetje op de ingangsstekkers aan te sluiten om te kijken of alles werkt. Als de stekkers eenmaal in het ISO-blokje zitten krijg je ze er bijna niet meer uit namelijk. Voor een paar Euro's koop je deze stekkertes.

Carlo159
5 juli 2007, 11:01
Ik wil een tomtom go 910 aansluiten en zoek een mogelijkheid om de tomtom de radio te laten onderbreken voor navigatie en telefoon. Iemand een idee?

Voor de VDO Dayton PN2050/3000 is er een kabel te koop met o.a. een Audio mute en tulp stekker met de navigatie commando's. Deze kan je aansluiten op de 'phone-in' aansluiting (groene mini-iso). Hierdoor wordt het geluid van de radio net als bij een carkit gemuted als er een navigatie commando wordt gegeven.

Ik heb dit helaas niet kunnen aansluiten aangezien mijn af-fabriek bluetooth deze aansluiting al ingebruik heeft en ik het niet aandurf om beide aan te sluiten (Lijkt me vervelend als telefoongesprek wordt weggedrukt door commando van navigatie)

Ik weet niet of er voor tomtom ook soortgelijke kabels/mogelijkheden zijn. Maar het aansluiten als 'carkit' (via phone-in) lijkt mij de enige mogelijkheid om het geluid automatisch te muten

Olaf
5 juli 2007, 13:02
Voor de VDO Dayton PN2050/3000 is er een kabel te koop met o.a. een Audio mute en tulp stekker met de navigatie commando's. Deze kan je aansluiten op de 'phone-in' aansluiting (groene mini-iso). Hierdoor wordt het geluid van de radio net als bij een carkit gemuted als er een navigatie commando wordt gegeven.

Ik kan mij vaag herinneren dat er drie mute snoertjes lopen uit de kabelbundel. Volgens mij wit,groen en nog een kleur. Wellicht kun je vanuit deze draden het mute-commando geven. Ik vraag mij alleen af hoe dit commando moet zijn. Ik neem aan hoog waardoor de ingang open gaat. Vermoedelijk moet dit signaal via een kastje worden gegenereerd, tenminste bij mij wordt één draad aangestuurd door de elektronica kast van de Parrot carkit. Ik wil eigenlijk de radio er niet meer voor uitbouwen om het precies na te gaan als je het niet erg vindt.

Kun je een verbinding met een bleutooth maken tussen de navi en de GSM, dan kan die weer de radio intrupperen. Werkte niet om mijn PDA aan de bleutooth van Parrot te koppelen, wel aan de telefoon. Uiteindelijk werkte het niet en heb ik maar een kabeltje gelegd.:jank:

Patrick AFL
5 juli 2007, 19:37
Ik neem aan dat jullie het hier hebben over de standaard radio/CD.

Weet iemand of die AUX ingang ook aanwezig is op de audio/telefoon/navigatie module in de 159 middenconsole om daar dan ook een i-pod op aan te sluiten?

Skycat
5 juli 2007, 19:53
goeie vraag dat zou ik ook eens willen weten?

Olaf
6 juli 2007, 07:57
Ik heb het gehad over de standaard radio CD/MP3 in de 159 en niet over de g""intgreerde navi module met tel en radio. Daar heb ik geen idee van hoe het daar is geregeld.

Carlo159
8 juli 2007, 23:18
Voor het onderbreken van de radio voor navigatie of telefoon zou de volgende link interessant kunnen zijn....

http://www.i-sotec.com/de/products/multimedia/auxgate_easy.html

of

http://www.niq.de/catalog/product_info.php?products_id=1827

(met handleiding in pdf formaat)