Warning: Illegal string offset 'name' in [path]/includes/functions.php on line 6845
Mijn GT 3.2 LPG (hulp gevraagd! Onbegrijpelijke storing) -

12

thread: Mijn GT 3.2 LPG (hulp gevraagd! Onbegrijpelijke storing)

Alfa 156 2.5v6 24v
    Ultra Alfist

3 maart 2009
    Elst (utr)
    43
    7.160
    16375
    Hier nog een Vialletank met pomp die altijd hartstikke leeg gereden wordt. Sputtersputtersput, pas dan over op benzine. Blijft het gewoon doen. Het is het originele pompje die inmiddels 332K zijn werk naar behoren doet. Wat wel een zwak punt is, is de stekkeraansluiting van die pomp. Die is vaak de boosdoener als de pomp problemen lijkt te geven.

Alfa GT 3.2v6 24v
    Alfist
    14 augustus 2013
    Nederland
    34
    61
    Het is nog een vrij nieuw systeem van Vialle, ingebouwd in 2012. En ik kom ook vrijwel nooit boven de 5500 toeren. Ben zuinig op mijn bolide Ik rijd de tank ook eigenlijk bijna nooit leeg. Aan het begin een paar keer omdat ik moest wennen aan de actieradius. Nu let ik gewoon goed op wanneer ik moet tanken, meestal na zo'n 300-320km. De afwijking van het werkelijke verbruik t.o.v. de boordcomputer is trouwens wel gigantisch. Ik zit meestal rond de 10.0L/100km op de BC en in de praktijk is dat zo'n 12.4L. Op LPG verbruikt-ie natuurlijk altijd meer, maar als ik op benzine rijd dan geeft de BC ook nog wel minder aan. Dus volgens mij ligt het verbruik op LPG ca. 20-25% hoger dan op benzine. Maar met de huidige brandstofprijzen klaag ik niet.

Alfa Spider 2.0 16v JTS
    Groot Alfist
    16 februari 2010
    GENT
    183
    116
    Ik rij sinds 1975 op LPG in allerhande merken, gas verbruik is altijd 15 a 25 % hoger dan op benzinen en klopt inderdaad helemaal niet met wat boordcomputer aangeeft. In men SLK bvb geeft die bij autostrade ritten soms 7 liter aan en verbruik op gas is dan toch weer +/- 10 liter. Diverse merken gasinstalaties maken sinds pakweg 10 jaar reclame als zou het verbruik op lpg hetzelfde zijn als op benzine.............no way.
    Anderzijds moet ik eerlijkheidshalve vermelden dat ik zelf nooit met Vialle reed....misschien is het bij wel het geval? ! Mijn schoonzoon reed echter met een 147 met Vialle.............kan toeval zijn maar niets dan miserie heeft hem er uiteindelijk zelf voor verkocht

Alfa GT 3.2v6 24v
    Groot Alfist
    25 oktober 2010
    76

Energiedichtheid van lpg is lager dan van benzine. Gelijk verbruik in liters is theoretisch onmogelijk.

Alfa 156 2.5v6 24v
    Ultra Alfist

3 maart 2009
    Elst (utr)
    43
    7.160
    16375
    Gelijk verbruik van lpg tov benzine? Het is me nooit gelukt. Altijd plusminus 20% hoger verbruik.

Alfa 159 2.4 JTDm
    Super Donateur
    6 februari 2011
    Kruisland/Valkenswaard
    35
    869
    1957

Sorry voor de late reactie. Ik heb deze mooie gt naar alle tevredenheid dagelijks gereden en de lpi installatie laten plaatsen. Ik kwam via Google deze topic tegen en ik schrok een beetje. Dit was echt een top auto toen deze in mijn bezit was.
    Als ik me niet vergis ben jij hier nog eens geweest om test te rijden. Leuk dat ze uiteindelijk bij jouw terecht is gekomen trouwens.
    Maar de vialle computer is bij mij ook een keer vervangen geweest. Allround Spijkenisse gaf mij toen de schuld dat het door mij kwam dat deze stuk is gelopen. Ik heb daar toen een flink meningsverschil gehad. Na 700 Euro betaald te hebben en ze mij werk werkuren wilden laten betalen ben ik daar woest weggelopen. Uiteindelijk ook alleen de lpi ecu betaald. Na dit bericht begint mijn bloed te koken. Ik hoop dat alle problemen nu opgelost zijn. Het is namelijk echt een pracht auto en ik heb nog altijd spijt van de verkoop. Mocht je hem nog ooit willen verkopen dan hoor ik het graag.
    Groet Dirk

---------- Post Merged at 19:03 ---------- Previous Post was at 18:37 ----------

En over het schraal lopen beven een bepaald toerengebied ben ik het niet helemaal mee eens. Stephan heeft de software geschreven en hij was uitvoerig getest en was echt perfect. Het lijkt mij dat dat wanneer hij schraal zou lopen dit wel aan het licht zou zijn gekomen. Met alle respect.

1. : 22
    : 13 mei 2015, 18:50
  2. : 4
    : 12 september 2012, 09:54
  3. : 0
    : 29 maart 2009, 16:06
  4. : 7
    : 10 augustus 2007, 22:54

•